[Commercial Review] Bever, Johnsonville, Samsung
- Bureaus
- 22 jul 2016 @ 11:05
- Link
-
Machiel Verkuyl
strategy director
Initiative - CommercialsCampagnes
- 22 jul 2016 @ 11:05
- Machiel Verkuyl
De nieuwe merkcampagne van Bever luidt: niet iedereen is een buitenmens, maar niemand is een binnenmens. En wat hebben ze gelijk. We zitten te veel en we zijn te veel binnen. Treffend, prachtig weergegeven en het maakt Bever direct relevant. Bovendien is TV een prima middel om deze spot te laten zien: je bereikt de stilzitters.
Er is deze week iets anders geweest wat mensen (ik geef toe, vooral jonge mensen) massaal naar buiten heeft doen gaan. Iets waarmee mensen samen in groepjes uren en uren buiten doorbrengen, lopend en daarna fietsend. Je raadt al wat dat is: Pokemon GO. Niet alleen is het een app waarvan de populariteit de lancering voorafgaat, hij wordt echt actief gebruikt. En ik heb geen poster gezien. Daarmee bewijst het dat disruptie nog steeds hand in hand gaat met technologie. Cultuur verandert waar je bijstaat.
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.
Johnsonville – Regular speed chase
Johnsonwat? Ja, klopt. Ik kende ze ook niet. Droga5 heeft iets heel grappigs gedaan: ze hebben het personeel de commercials laten bedenken. Daarna de top 5 gekozen en uitgevoerd. Het resultaat hiervan is best amusant. Zo slecht, dat het goed is. En wat moet je er verder nog over zeggen. Durven we dat in Nederland al?
Samsung – Samsung Voices
Het Koreaanse bedrijf Samsung maakt naast de beste telefoon die je vandaag de dag kan kopen – ja, echt, ik ben een Apple fanboy maar ze winnen nu de markt en niet zonder reden – en laat zien dat technologie mensenlevens verandert en écht verschil kan maken. Het inzicht van deze campagne is niet nieuw, want op de kraamafdeling weet men al langer dat muziek helpt bij het groeiproces van babies in couveuses. Het best werkt soft-melodische rock, om specifieker te zijn.
Fijn dat Samsung ons laat zien dat zo’n speeltje in je hand, naast de Pokemon Go app, ook nog hele belangrijke dingen kan doen. Ik kan niet wachten tot m’n telefoon zelf de dokter gaat bellen.
-
Machiel Verkuyl
- Werkt bij: Initiative
- Functie: strategy director
- Website:http://www.initiative.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management