[Commercial Review] Bever, Johnsonville, Samsung

  • Bureaus
  • 22 jul 2016 @ 11:05
  • Link
  • Machiel Verkuyl
    Machiel Verkuyl

    strategy director
    Initiative
  • CommercialsCampagnes

De nieuwe merkcampagne van Bever luidt: niet iedereen is een buitenmens, maar niemand is een binnenmens. En wat hebben ze gelijk. We zitten te veel en we zijn te veel binnen. Treffend, prachtig weergegeven en het maakt Bever direct relevant. Bovendien is TV een prima middel om deze spot te laten zien: je bereikt de stilzitters.

Er is deze week iets anders geweest wat mensen (ik geef toe, vooral jonge mensen) massaal naar buiten heeft doen gaan. Iets waarmee mensen samen in groepjes uren en uren buiten doorbrengen, lopend en daarna fietsend. Je raadt al wat dat is: Pokemon GO. Niet alleen is het een app waarvan de populariteit de lancering voorafgaat, hij wordt echt actief gebruikt. En ik heb geen poster gezien. Daarmee bewijst het dat disruptie nog steeds hand in hand gaat met technologie. Cultuur verandert waar je bijstaat.

Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.

Johnsonville – Regular speed chase

Johnsonwat? Ja, klopt. Ik kende ze ook niet. Droga5 heeft iets heel grappigs gedaan: ze hebben het personeel de commercials laten bedenken. Daarna de top 5 gekozen en uitgevoerd. Het resultaat hiervan is best amusant. Zo slecht, dat het goed is. En wat moet je er verder nog over zeggen. Durven we dat in Nederland al?

Samsung – Samsung Voices

Het Koreaanse bedrijf Samsung maakt naast de beste telefoon die je vandaag de dag kan kopen – ja, echt, ik ben een Apple fanboy maar ze winnen nu de markt en niet zonder reden – en laat zien dat technologie mensenlevens verandert en écht verschil kan maken. Het inzicht van deze campagne is niet nieuw, want op de kraamafdeling weet men al langer dat muziek helpt bij het groeiproces van babies in couveuses. Het best werkt soft-melodische rock, om specifieker te zijn.

Fijn dat Samsung ons laat zien dat zo’n speeltje in je hand, naast de Pokemon Go app, ook nog hele belangrijke dingen kan doen. Ik kan niet wachten tot m’n telefoon zelf de dokter gaat bellen.

Machiel Verkuyl

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken